Otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2016-2018 zadania publicznego - Program Ministra Sportu i Turystyki KIBICE RAZEM
dotyczący poprawy organizacji i bezpieczeństwa imprez sportowych w Polsce poprzez budowę struktur dialogu i współpracy ze środowiskiem kibiców na lata 2016 – 2018
Minister Sportu i Turystyki ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2016-2018 zadania publicznego:
„Program Ministra Sportu i Turystyki KIBICE RAZEM dotyczący poprawy organizacji i bezpieczeństwa imprez sportowych w Polsce poprzez budowę struktur dialogu i współpracy ze środowiskiem kibiców na lata 2016 – 2018”
Na realizację zadania Ministerstwo Sportu i Turystyki (MSiT) przeznaczy w 2016 r. kwotę 730 000 zł /słownie: siedemset trzydzieści tysięcy złotych/, ujętą w projekcie ustawy budżetowej na rok 2016, w ramach części 25 budżetu państwa.
Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie jego wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadania publicznego.
W odniesieniu do zadań przypadających do realizacji w latach 2017 i 2018 Zleceniobiorca przystąpi do realizacji zadania publicznego po 31 grudnia 2016 r. i odpowiednio po 31 grudnia 2017 r. po uzyskaniu od Zleceniodawcy informacji o zabezpieczeniu środków budżetowych na rok 2016 i 2017 w ustawie budżetowej w części 25 – Kultura fizyczna, dziale 926 – Kultura fizyczna.
Kwota planowana na realizację zadania publicznego w latach następnych uzależniona będzie od ostatecznych kwot przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa na dany rok budżetowy.
Konstrukcja finansowa zadania publicznego wymagała będzie wkładu własnego podmiotu, wyłonionego w drodze konkursu ofert, w wysokości co najmniej 10% kwoty dotacji MSiT w danym roku.
Planowana wysokość środków na lata 2016-2018 przedstawia się następująco:
Planowany budżet Programu KIBICE RAZEM w latach 2016 – 2018 w ramach środków finansowych MSiT (zł) |
||
Rok
|
Kwota dotacji celowej z MSiT (zł) |
Liczba ośrodków dla kibiców |
2016 |
730 000 |
12 |
2017 |
910 000 |
15 |
2018 |
1 090 000 |
18 |
Na realizację zadania publicznego podpisana zostanie umowa z podmiotem, który wygra konkurs, na okres 3 lat z zastrzeżeniem aneksowania corocznie wysokości dotacji celowej.
W 2015 r. Minister Sportu i Turystyki przyznał na realizację ww. zadania publicznego kwotę w wysokości 550 000 zł na dofinansowanie zadania realizowanego przez Zleceniobiorcę.
I. Zadanie publiczne przewidziane do realizacji
W ramach Konkursu rozpatrywane będą oferty dotyczące dofinansowania projektów, których celem jest łącznie:
- poprawa bezpieczeństwa imprez masowych,
- zwalczanie negatywnych zachowań kibiców piłki nożnej,
- wspieranie kulturalnego kibicowania,
- wspieranie pozytywnych inicjatyw kibiców piłki nożnej,
poprzez działania edukacyjno-informacyjne, w tym współpracę z lokalnymi środowiskami kibiców.
Projekt powinien mieć zasięg ogólnokrajowy.
Priorytetowo traktowane będą oferty dotyczące działań skierowanych do kibiców klubów piłkarskich na szczeblu Ekstraklasy, I i II ligi piłki nożnej, realizowanych w formie programu o szerokim zasięgu i znaczeniu społecznym, który ma na celu:
- stworzenie lub prowadzenie obecnie istniejących lokalnych ośrodków dla kibiców jako rozpoznawalnych i akceptowanych przez kibiców otwartych miejsc spotkań i wspólnych działań;
- powołanie koordynatora centralnego i lokalnych koordynatorów Programu przez beneficjenta otwartego konkursu ofert,
- inicjowanie działań zmierzających do nawiązywania i podtrzymania partnerstwa i dialogu z kibicami (stowarzyszeniami kibiców);
- stworzenie lub prowadzenie już istniejącego portalu internetowego dla kibiców,
- zachęcanie fanów (stowarzyszeń kibiców) do budowy sieci współpracy i partnerstwa z instytucjami na szczeblu lokalnym i podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo imprez masowych (np.: Urząd Miasta, klub piłkarski, szkoły, media, organizacje pozarządowe);
- wspieranie kibiców (stowarzyszeń kibiców) w działaniach na rzecz aktywizacji i demokratyzacji środowiska aktywnych fanów piłki nożnej;
- koordynację przedsięwzięć kibicowskich i wspieranie pozytywnych inicjatyw wychodzących ze środowiska kibiców oraz pomoc przy ich realizacji;
- inicjowanie działań sportowych, charytatywnych, kulturalnych, animujących społeczność lokalną przy udziale kibiców;
- wspieranie działań kibiców mających na celu popularyzację piłki nożnej oraz kulturalnego i bezpiecznego dopingu;
- integrowanie i angażowanie środków finansowych innych podmiotów (np.: jednostek samorządu terytorialnego, federacji piłkarskich, podmiotów organizujących rozgrywki piłkarskie, klubów piłkarskich, środków pochodzących z funduszy UE) na potrzeby realizacji projektu;
- podjęcie działań na rzecz włączania projektów kibicowskich do strategii miejskich (np. strategii dotyczących młodzieży, sportu, profilaktyki przemocy);
- tworzenie i prowadzenie projektów skierowanych do kibiców, w tym zajęć pedagogicznych i profilaktycznych, budujących kapitał społeczny kibiców, np. zajęć dotyczących zdrowego stylu życia i sportu; profilaktyki agresji i przemocy;
- wspieranie działań na rzecz kultury kibicowskiej (graffiti, filmy, oprawy meczowe), stanowiących alternatywę do aktów wandalizmu, w tym np.: pozyskiwania miejsc i uzyskiwania wymaganych prawem pozwoleń na malowanie graffiti w przestrzeni miejskiej, prezentację opraw meczowych;
- inicjowanie i wspieranie działań na rzecz kibiców niepełnosprawnych oraz przygotowanie oferty dla kibiców niepełnosprawnych (reintegracja społeczna poprzez sport i udział w imprezach sportowych);
- moderowanie działań skierowanych do społeczności lokalnej realizowanych przez samych kibiców (tworzenie oferty edukacyjnej i kulturalnej dla dzieci i młodzieży, promocja sportu i dostarczenie wzorców kulturalnego kibicowania);
- prowadzenie zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży (turniejów sportowych, lekcji kulturalnego dopingowania, zajęć informacyjnych nt. lokalnych drużyn sportowych) we współpracy ze szkołami, placówkami oświatowo-wychowawczymi, ośrodkami wychowawczymi, stowarzyszeniami pozarządowymi i i klubami sportowymi;
- zachęcanie kibiców do angażowania się w wolontariat i promowanie w środowisku kibiców akcji charytatywnych oraz innych prospołecznych inicjatyw;
- wspieranie kibiców w organizacji spotkań, szkoleń i konferencji naukowych o tematyce kibicowskiej przy udziale partnerów ze strony urzędów miast, klubów sportowych, mediów, prezentujących pozytywną działalność fanów sportu;
- prowadzenie działalności badawczej, popularyzatorskiej i edukacyjnej, np.: badań dotyczących postaw kibiców;
- zachęcanie stowarzyszeń kibiców do udziału w interdyscyplinarnych zespołach roboczych, konferencjach i spotkaniach mających na celu integrację podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa imprez sportowych oraz zgłaszania inicjatyw
i pomysłów na rzecz przeciwdziałania aktom przemocy podczas meczów piłkarskich; - prowadzenie działalności promocyjnej, publicystycznej i komunikacyjnej w imieniu i na rzecz środowiska kibiców, wsparcie kibiców w kontaktach z mediami w celu promowania Programu KIBICE RAZEM, lokalnych ośrodków dla kibiców, przeciwdziałania negatywnemu postrzeganiu kibiców w Polsce oraz prezentacji inicjatyw kibiców na rzecz np. poprawy bezpieczeństwa imprez sportowych w Polsce;
- realizację projektów przy współudziale animatorów lokalnych klubów i obiektów sportowych, w tym boisk powstałych w ramach programu „Moje boisko. Orlik 2012”, w celu rozbudzania pasji sportowych wśród dzieci i młodzieży.
Koordynator centralny Programu KIBICE RAZEM zobowiązany będzie do:
- udziału, we współpracy z MSiT, w posiedzeniach Rady Bezpieczeństwa Imprez Sportowych, działającej przy Ministrze Spraw Wewnętrznych;
- corocznego przedstawiania, we współpracy z MSiT, sprawozdań z realizacji Programu na posiedzeniach ww. Rady;
- organizacji co roku kolejnej edycji Młodzieżowego Turnieju Piłkarskiego KIBICE RAZEM.
II. Zasady przyznawania dotacji:
Podmioty uprawnione do składania ofert
O dotację na realizację zadania mogą ubiegać się organizacje określone w art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1118 z późn. zm.), powołane dla prowadzenia działalności w jednym sporcie (piłce nożnej) i zatrudniające co najmniej 1 osobę, która posiada doświadczenie we współpracy z kibicami i prowadzeniu projektów kibicowskich.
Wymogi formalne
- Wymagany jest wkład własny podmiotu składającego ofertę w wysokości minimum 10 % dofinansowania realizacji zadania publicznego w pierwszym roku jego realizacji. W przypadku niezachowania wymaganego wkładu finansowego, oferta zostanie odrzucona ze względów formalnych. Wysokość wkładu własnego w kolejnych latach prognozowana jest zgodnie z wartościami ujętymi w Programie i kształtuje się odpowiednio: w 2017 roku – co najmniej 10% i w 2018 roku – co najmniej 10%. Udziału własnego nie można finansować ze środków przekazanych przez MSiT na realizację innych umów.
- Praca wolontariuszy stanowi wkład osobowy podmiotu składającego ofertę i musi być ujęta w ofercie. Wkład osobowy (w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków) nie może przekroczyć 10% kosztu całkowitego zadania publicznego. W przypadku przekroczenia progu 10% oferta zostanie odrzucona ze względów formalnych. Wolontariat (porozumienie) to w rozumieniu ustawy, nieodpłatna dobrowolna praca. Wartość tej pracy powinna uwzględnić ilość przepracowanego czasu oraz standardową stawkę godzinową lub dzienną za dany rodzaj wykonywanej pracy.
- Podmiot składający ofertę musi posiadać stabilne i wystarczające źródła finansowania, tak aby utrzymać działalność przez cały okres realizacji zadania publicznego.
- Kosztorys w ofercie musi być czytelny i logiczny. W kosztorysie należy szczegółowo wykazać koszty rodzajowe wraz z kosztami jednostkowymi planowanego zadania publicznego. Wydatki przedstawione w kosztorysie muszą znajdować pełne uzasadnienie w opisie zadania publicznego.
- Podpisy pod ofertą, załącznikami do oferty i oświadczeniami składają osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z danymi z Krajowego Rejestru Sądowego lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących. W razie zaistnienia zmian upoważnień w trakcie procedury wyłaniania ofert do realizacji należy niezwłocznie, w formie pisemnej, poinformować o tym fakcie Ministerstwo Sportu i Turystyki.
III. Termin i warunki składania ofert
- Wypełniony formularz oferty wraz z załącznikami należy przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: dwm@msport.gov.pl oraz złożyć osobiście lub wysłać pocztą tradycyjną w zamkniętej kopercie, na której powinny być zamieszczone: nazwa i adres podmiotu oraz rodzaj zadania z adnotacją „Oferta na konkurs: Programu Ministra Sportu i Turystyki KIBICE RAZEM” na adres: Departament Strategii i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Sportu i Turystyki, ul. Senatorska 14, 00-082 Warszawa w terminie (decyduje data złożenia/wpłynięcia oferty do MSiT) do 2 lutego 2016 r.
- Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 2 lutego 2016 r. w Kancelarii Ogólnej Ministerstwa Sportu i Turystyki ul. Senatorska 14 w Warszawie
lub przesyłać na adres: Ministerstwo Sportu i Turystyki ul. Senatorska 14 00-082 Warszawa, z dopiskiem „Departament Strategii i Współpracy Międzynarodowej” (liczy się wpływu oferty do MSiT). - Oferta, która wpłynie po ww. terminie zostanie odrzucona ze względów formalnych.
Wymagane dokumenty
- Podstawowe dokumenty: Prawidłowo wypełniony formularz „Oferty realizacji zadania publicznego”, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz.25), podpisany czytelnie przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli.
- Obowiązkowe załączniki do oferty:
- odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydruk ze strony internetowej Krajowego Rejestru Sądowego lub inny dokument potwierdzający status prawny podmiotu składającego ofertę,
- obowiązujący statut organizacji, umowa lub akt założycielski przewidziany dla prowadzenia działalności danego podmiotu składającego ofertę,
- ramowy program wdrażania projektu dla każdego lokalnego ośrodka projektu, zawierający opis zadań (sposób realizacji zadania wraz z proponowanym podziałem środków finansowych i uzasadnieniem wydatków w planie kosztów),
- regulamin pracy ośrodków dla kibiców,
- ramowy program prac koordynatora krajowego,
- wykaz planowanych miejsc prowadzenia ośrodków kibicowskich,
- inne informacje istotne przy rozpatrywaniu oferty.
- Przykładowe fakultatywne załączniki do oferty:
- wykaz przeprowadzonych lub aktualnie wdrażanych projektów na rzecz środowiska kibiców,
- uchwały, porozumienia i umowy dotyczące utworzenia ośrodków dla kibiców np. w partnerstwie z organami władzy samorządowej,
- wykaz obiektów i warunki korzystania z obiektów i urządzeń na potrzeby stworzenia ośrodka dla kibiców,
- szczegółowy program wdrażania projektu dla każdego lokalnego ośrodka dla kibiców, zawierający opis zadań (sposób realizacji zadania wraz z proponowanym podziałem środków finansowych i uzasadnieniem wydatków w planie kosztów),
- dane osób wyznaczonych do pełnienia funkcji krajowego koordynatora projektu i koordynatorów lokalnych ośrodków projektu,
- rekomendacje i opinie o oferencie lub o realizowanych przez niego projektach.
Pouczenie: Oferta i załączniki muszą być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz oferenta. Wszystkie kopie dokumentów muszą być prawidłowo potwierdzone za zgodność z oryginałem. Wniosek i załączniki powinny być wypełnione w sposób kompletny tzn. wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”. W dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek.
IV. Tryb i termin wyboru oferty
- Komisja konkursowa, powołana Zarządzeniem Ministra Sportu i Turystyki, dokona oceny ofert w dwóch etapach: etap I – ocena formalna, etap II – ocena merytoryczna.
- Ocena i wybór ofert zostanie dokonana przez Komisję konkursową w ciągu 20 dni roboczych (liczonych od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) od upływu terminu składania ofert.
- Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, zostaną odrzucone.
- Oferty, które spełnią wymogi formalne, zostaną poddane ocenie merytorycznej przez członków Komisji konkursowej.
- Komisja przedstawi propozycje dofinansowania do akceptacji Ministra Sportu i Turystyki. Ostateczne rozstrzygnięcie o zleceniu zadania publicznego i wysokości udzielonego dofinansowania podejmuje Minister Sportu i Turystyki.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.msport.gov.pl).
- Termin ogłoszenia wyników jest terminem zakończenia prac Komisji konkursowej.
- Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
V. Kryteria wyboru oferty
- Spełnienie wymogów formalnych – wnioskodawca winien przedłożyć kompletny i prawidłowo wypełniony formularz „Oferty realizacji zadania publicznego” wraz z wymaganymi załącznikami, podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, w terminie określonym w ogłoszeniu.
- Zgodność zakresu merytorycznego projektu z obszarami zadań i priorytetami określonymi w konkursie oraz znaczenie projektu dla realizacji zadań państwa w tym obszarze.
- Zasięg działania oferenta oraz stan zasobów kadrowych i rzeczowych, wskazujących na możliwość realizacji zadania.
- Cele statutowe oferenta ukierunkowane na realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa imprez sportowych oraz zwalczania negatywnych zjawisk w sporcie.
- Doświadczenie oferenta w realizacji zadań publicznych podobnego rodzaju.
- Udział w finansowaniu zadania środków własnych, środków jednostek samorządu terytorialnego, funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł.
- Oszczędność i racjonalność kalkulacji kosztów przewidzianych na realizację zadania.
- Innowacyjność, atrakcyjność oraz możliwość adaptowania i rozszerzania projektu na inne środowiska kibicowskie.
- Rzetelność i terminowość rozliczeń realizowanych w latach poprzednich (o ile zadania były zlecane).
- W I etapie oceny oferty pod względem formalnym odrzuceniu podlegać będą oferty zawierające błędy formalne, w szczególności: złożone po terminie wskazanym w ogłoszeniu; sporządzone nieprawidłowo, na niewłaściwych formularzach lub niekompletne; nieposiadające wymaganych załączników; podpisane przez osoby nieuprawnione do reprezentowania organizacji lub nieopatrzone podpisem; dotyczące zadań innych niż wymienione w ogłoszeniu; dotyczące zadań wykraczających poza cele statutowe organizacji; złożone przez podmiot nieuprawniony do udziału w konkursie; złożone przez organizację, która w okresie dwóch lat poprzedzających ogłoszenie konkursu nie rozliczyła prawidłowo umowy dotyczącej powierzenia zadania publicznego przez MSiT; zawierające błędy rachunkowe; nieuwzględniające własnych środków finansowych oferenta.
- W II etapie, zostanie dokonana ocena oferty pod względem merytorycznym w oparciu o następujące pozycje w ofercie:
L.p. |
Pozycje |
Punktacja |
1. |
Charakterystyka zadania zgodna z celami i zakładanymi rezultatami realizacji zadania |
od 0 do 25 |
2. |
Opis potrzeb wskazujących na konieczność wykonania zadania |
pkt 0 do15 |
3. |
Spójność kosztów zadania z planowanymi działaniami |
od 0 do 15 |
4. |
Kalkulacja przewidywanych kosztów zadania uwzględniająca różne źródła finansowania |
od 0 do 10 |
5. |
Zasięg realizacji zadania |
od 0 do 10 |
6. |
Opis zadań koordynatora krajowego i koordynatorów lokalnych |
od 0 do 5 |
7. |
Opis grup adresatów zadania publicznego |
od 0 do 5 |
8. |
Harmonogram działań |
od 0 do 5 |
9. |
Zasoby kadrowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania |
od 0 do 5 |
10. |
Doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego rodzaju |
od 0 do 5 |
Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi |
100 |
VI. Termin realizacji zadania publicznego
- Termin realizacji zadania publicznego: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2018 r.
- Dotacja przyznana na 2016 rok zostanie przekazana na rachunek Zleceniobiorcy w terminie wskazanym w umowie, a zadanie publiczne zostanie rozliczone na podstawie faktycznie poniesionych kosztów wykazanych w zestawieniu faktur i rachunków w sprawozdaniu końcowym za 2016 r.
- Szczegółowe warunki realizacji, dofinansowania i rozliczania zadania publicznego regulować będzie umowa.
VII. Warunki realizacji zadania publicznego
- Zadanie publiczne jest zadaniem wieloletnim realizowanym od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2018 r.
- Umowa na realizację zadania publicznego zostanie zawarta na okres do dnia 31 grudnia 2018 r.
- Dotacje celowe na realizację zadania publicznego będą przyznawane i rozliczane corocznie.
- Umowa będzie corocznie aneksowana w zakresie wysokości dotacji na dany rok budżetowy, po uchwaleniu ustawy budżetowej na dany rok.
- Środki na kolejne lata (2017 i 2018) zostaną przekazane zgodnie z postanowieniami umowy, jednak nie wcześniej niż po ogłoszeniu ustawy budżetowej.
- Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości dotacji w trakcie roku budżetowego.
- Rozliczenie dotacji nastąpi poprzez zatwierdzenie sprawozdania w zakresie merytorycznym i finansowym.
- Minister Sportu i Turystyki ma prawo rozwiązać umowę w przypadku, gdy w kolejnym roku budżetowym (2017 i 2018) nie będzie możliwości zagwarantowania środków budżetowych na dofinansowanie realizacji zadania publicznego. W takim przypadku nie będą przysługiwały roszczenia odszkodowawcze.
- Ze środków dofinansowania nie można dofinansować kosztów obsługi zadania w zakresie: remontów biura; wyposażenia biura w meble; badań i ubezpieczeń pracowniczych; doszkalania pracowników; odpraw, trzynastej pensji, nagród, premii; funduszu socjalnego; lokalnych ryczałtów samochodowych, obsługi prawnej, z wyłączeniem usług związanych z obsługą zamówień publicznych oraz zawieraniem umów z kontrahentami na zamawianą usługę dotyczącą wynajmu obiektów na potrzeby realizacji konferencji, warsztatów, szkoleń i obiektów sportowych ściśle związanych z realizacją planu projektu; zakup gruntów; działalność gospodarczą oraz działalność polityczną i religijną. Koszty pośrednie w przypadku zadań z zakresu promocji mogą stanowić do 5% wysokości kosztów bezpośrednich.
- Wyposażenie lokalnych ośrodków kibiców np.: w sprzęt komputerowy i inne sprzęty nabywa na własność Zleceniobiorca i może przekazać do użytkowania w formie protokołu zdawczo-odbiorczego lub umowy przekazania/użyczenia, które stanowią załączniki do rozliczenia zadania.
- Dopuszcza się zmiany wysokości określonych powyżej limitów dofinansowania w trakcie realizacji zadania publicznego, w sytuacji gdy Zleceniobiorca dowiedzie zasadności i racjonalności takich zmian. Zgodę na zwiększenie limitów wyda Minister Sportu i Turystyki przy przyznawaniu dotacji na dany rok budżetowy.
- Podmiot, który otrzyma dotację na realizację zadania publicznego, jest zobowiązany zamieścić w sposób czytelny i widoczny informację o fakcie dofinansowania realizacji zadania publicznego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
- Przedmiotem dofinansowania mogą być objęte wyłącznie te przedsięwzięcia, których realizację zaplanowano po podpisaniu umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania, ani z przyznaniem dofinansowania we wnioskowanej wysokości. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do wskazania przeznaczenia dotacji na pokrycie kosztów innych niż zaproponowane przez wnioskodawcę w kosztorysie, a także prawo do przyznania mniejszej kwoty dotacji niż wnioskowana.
- Podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania, są zobowiązane zamieścić w sposób czytelny i widoczny informację w wydawanych przez siebie, w ramach zadania, publikacjach, materiałach informacyjnych, promocyjnych i reklamowych, poprzez media, w tym na swojej stronie internetowej, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców, o fakcie dofinansowania realizacji zadania przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, w następującym brzmieniu: „Zadanie zostało dofinansowane ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki”; „Publikacja została wydana dzięki dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki”.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z ogłoszeniem i zgodnie z jego treścią dopełnienie wszelkich wymogów formalnych.
VIII. Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 611, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1118 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25)
- Oferenci, których oferty zostaną zakwalifikowane do realizacji i otrzymają dofinansowanie, zobowiązani są wykonywać powierzone im zadania z zakresu bezpieczeństwa imprez sportowych oraz zwalczania negatywnych zjawisk w sporcie zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem i w oparciu o zasady ustalone w drodze umowy z Ministerstwem Sportu i Turystyki, w szczególności, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885
z późn. zm.) i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.).
Metadane
Rafał Piechota
Agnieszka Ludwicka
Agnieszka Ludwicka